Мери Попинз или как образованието лети в облаците…

На 29 август стартира новата учебна година във виртуалното училище с безплатен курс за учители „Облачни технологии в образованието““

 


Като всичко свързано с МОН и това е пълна мъгла. Това училище, разбира се, е платено и „желаещите“ да се впишат в списъка на иновативните учители ще трябва или да си бръкнат в джобовете или училищата да заплатят таксата. А може би и МОН! Последното е най-вероятно за да могат едни пари да се влеят в едни банкови сметки.

 

Платформата, която ще се представи в предстоящите лекции, осигурява модерни офис приложения и облачна функционалност за училищата, учениците и учителите. Същевременно предлага съвременно решение за организация, управление и повишаване на качеството на образователния процес.

 

Всичкото това отдавна вече се предлага от гугъл и майкрософт. Те предлагат почти всички компоненти от един офис пакет. При желание на директорите на училищата учителите по ИТ могат да проведат обучение на останалите учители. Тези облаци наистина предоставят огромни възможности за улесняване на работата, комуникацията и управлението на учебния процес. Въпросът е дали директорите желаят това и дали учителите са готови да ги ползват. Всичкото това би могло да стане без излишно харчене на средства.

 

ЦЕЛ: В училището да се внедри устойчиво и пълноценно съвременна система за администрация, електронно общуване и обучение.
Внедряването на такава система може да:       
             Повиши на имиджа на училището, вкл. сред учители, ученици, родители, други училища 
             Даде нов и модерен подход в получаването на знания, като същевременно подобри комуникацията между учители и ученици по иновативен начин.
             Осигури позитивни преживявания, съобразени с традициите на демократичното ни образование, осъвременени от духа на технологичния прогрес на 21 век.
             Оптимизира общуването и да спести разходи за оборудване, софтуер и инфраструктура

Не е ясно как работата в облак би повишило имиджа на училището. Подобряването на комуникацията между учителите и учениците не зависи от ИТ, а от желанието на учениците да работят и участват пълноценно в учебния процес. Мислите ли, че учениците с удоволствие ще влязат в облачна среда за да получат скучни, откъснати от живота и пазара на труда знания, знания не за живота, а за самите знания.

„Демократичното ни образование“ предизвиква смях, защото води до размисли - кое е демократичното в образованието ни. Имали възможност за информиран избор, казусност и полемичност в процеса на обучение. Технологичния прогрес в българското училище е изведен до висоти – черните дъски бяха заменени с бели, дървената дограма бе сменен с PVC дограма. И да там….
„да спести разходи за оборудване, софтуер и инфраструктура“ – няма начин да се работи в облак ако няма сериозен безжичен интернет във всички класни стаи, проектори и съвременни преносими компютри.
Млада учителка работи в облак


Следващата инициатива на МОН сигурно ще бъде оборудване на помощник учителите с чадъри като този на Мери Попинз за да прелитат по-лесно до работните си места. Продължителността на полета сред облаците и неговата сложност, както и резултатите от него следва да бъде акуратно документирана в новото портфолио за предстоящата атестация след 4 години ако все още имаме държава и държавност…

Comments

Popular posts from this blog

Като няма прокопсия-плюл съм в тази орисия!

Как "увисналата карантия" на един мъж предизвика оживена полемика относно "тежкото положение" на учителството.

Безликото чудовище на държавната администрация ни убива. Войната на един от нас с нея.