Зрелостниците ще учат за изборни манипулации и бежанци. Как една добра идея ще се превърне в скучна теория

Уфффф! Как не искам отново да говоря за образование! Колко не обичам това! О, колко не обичам това, но образованието е в основата на изграждането на личността на човека, на формирането на неговия мироглед и обуславя поведението му.

Зрелостниците ще учат за изборни манипулации и бежанци

Още от първи клас децата ще имат уроци как да реагират при терористична заплаха“

Единадесетокласниците ще учат за купуването и продаването на класове, а дванадесетокласниците - за глобалните съвременни проблеми като етническо напрежение, радикализация, имиграция и др. Това са част от новите знания, които бъдещите зрелостници трябва да овладеят по "Гражданско образование". Проектите на учебни програми по този предмет, който според новия училищен закон ще се учи в последните два класа от средното образование, бяха представени вчера от просветното министерство. Те ще влязат в сила през учебната 2020/21 г., т.е. първите, които ще учат по тях, са децата, които наесен влизат в седми клас.

Предметът „гражданско образование“ ще замени предмета „свят и личност“.

Вече си представям какво ще се получи. Предварително го знам, че с малки изключения няма кой да им преподава за етническо напрежение, радикализация и емиграция без колегата да има почни никакъв опит. Теоретичната подготовка не е би била достатъчно за да може колегата да си свърши качествено работата.

Нека да ви дам задание за домашно мислене. Колко от вас, които имате убеждението, че сте будни и осведомени бихме могли да говорите по подобни въпроси повече от 5 минути. Вярно е, че доброто преподаване не означава непременно посока на преподаване учител – ученици Последните би трябвало да имат възможност да говорят повече, но от учителят се предполага да има умения на модератор.


Зрелостниците ще трябва да бъдат обучавани  на практически знания - да познават основните социални права, характеристиките на пазара на труда, да знаят как да се представят пред работодател, да разбират същността на пазарната икономика, що е то "линия на бедност".  
Твърдя, че малко хора в горна степен знаят как се пише неклиширана автобиография. Как един учител, който никога през живота си не се борил с конкуренция на пазара на труда, не е писал автобиографии, не се явявал на събеседване за работа биха могли да научат младежите да това? Тук Шекспир ще се окаже абсолютно прав – този който може го прави, а който не може го преподава!
Учениците ще трябва  да оценяват глобалните проблеми на съвременността като тероризъм, ксенофобия, етническо напрежение, радикализация, войната и мира. Новите понятия, които трябва да осмислят, са "емиграция и имиграция", "бежанци", "глобализация", "микросреда". Как ви се струва?
Да ви кажа още сега. Знаете ли какво ще стане? Отново ще има скучни лекции и теория. Младежите ще дремят и джиткат на джи-си-емчетата. Вместо проблемност и казуси ще се почна една теория!
Половината от часовете по този предмет трябва да са за практически дейности и упражнения - изработване на социалнозначим проект, проучване на глобален проблем. Вече знаете какво ще се получи. Копи-пейст вече е държавна политика и едва ли не черта от националния ни характер. „Чукването“ (със среден пръст, обикновено) на „чичко Гугъл“ и после копи-пейст! Формализиране и скука! Един чете – другите скучаят и шумят!
А като се сетя как колежките от бившата детска градина на синчето ми „преподаваха“ знания за опазване от тероризъм,  ми настръхват косите. Синчето ми още говори за това и гледа уплашено. Началните учителки сигурно ще бъдат обучавани от НСБОП или пенсионери от МОСАД!
Моля ви се! Ето вижте как една добра идея от бързане ще се изроди в клишета, теория, плагиатство, копи-пейст дейност.

--------------------------------------------------------------

Comments

Unknown said…
Явно за Кунева това е по-важно от математика, литература, история и тнт.

Popular posts from this blog

Като няма прокопсия-плюл съм в тази орисия!

Как "увисналата карантия" на един мъж предизвика оживена полемика относно "тежкото положение" на учителството.

Безликото чудовище на държавната администрация ни убива. Войната на един от нас с нея.