Има нещо гнило в историята с дядото на Макята ни!

Макята на нацията рони фалшиви сълзи в ефир. Не знам кой я е научил да прави това и защо спомена тази история за дядо си.

Има нещо гнило в тази работа. Как става така, че внучка на разстрелян от народната власт става комунистка. Знаем как се ставаше комунист. Ловец се ставаше по-лесно. Има нещо гнило.

Цялата тази работа ми напомня на едно момиче, моя ученичка от 90-те години на миналия век.
Тя, момичето, от комунистическо семейство. Баба й и дядо й от бащина страна върли комуняги. Дядото загина с джип след пиянска оргия. Бабата цял живот беше функционер.
Бащата и чичото на момичето ползваха какви ли не привилегии. Известна комунистическа фамилия бяха в малкия град. Бащата и майката на момичето, след падането на режима, разбира се, станаха седесари. Плюеха социализма и бяха върли антикомунисти.

Момичето, мъничко беше, зелено им създаваше легенди. Един ден ми писна и й казах:
„Абе, момиче, какви седесари са твоите, като се сцепиха да ходят по екскурзии на Европата по време на социализма? Мен в СССР не ме пуснаха. Как става тази работа?“

Момичето: „Да! Ходеха, но ядяха консерви русенско варено по време на екскурзиите!“


Та такива ми ти работи.

Comments

Popular posts from this blog

Като няма прокопсия-плюл съм в тази орисия!

Как "увисналата карантия" на един мъж предизвика оживена полемика относно "тежкото положение" на учителството.

Безликото чудовище на държавната администрация ни убива. Войната на един от нас с нея.