Народът се видя в пари или как Трайчо Циганина си купи жилище за 60 000 лв

Просто не е за вярване, другарки и другари. Просто не е за вярване. Бойко Борисов се оказа прав онзи ден, когато се изцепи пред микрофоните, че народът се е видял в пари. Тогава се възмутих от поведението му а ла Мария Антоанета. Нали се сещате? Говори се, че когато й казали, че народът гладува и изнемогва, няма пари за хляб, тя отговорила: Ми, тогава да ядат пасти!

Та тогава се възмутих словесно! Нали съм будната съвест на народа, възрожденски учител, Учител, както се казва с главно У, един от строителите на модерната образователна система.

Имам един приятел, Трайчо, циганин, тартор на циганска фамилия, с една тумба деца. Всеки ден те разпъват табуна до блока в ранни зори и почват да ровят по кофите. Трайчо седи в табуна, а те носят чувалите с намереното. Трайчо ми е набор, а вече е прадядо. Говорим си с него. Понякога го черпя – кога цигари, кога патронче водка или ракия. И така вече пет години.
От лятото гледам Трайчо зачезна. Чудех се дали не се е разболял.

Тази сутрин изнасям едни дрехи и диря Трайчо. На мястото му седи един брадат циганин и пие тутун.

- Да си виждал Трайчо?
- Аааа он вече не иде тука. Я съм новия Трайчо.
- Как така?
- Епа он си купи къща у Факултето за 60 000 лв. А я му платих 10 000 да събирам от кофите.
- Как така?
- Еми така. Он нали тука е тартор много години и ми продаде квартала на мене.
- Ааааа...И ти ли се казваш Трайчо?
- Аз, по принцип, се казвам Найден...Мене дири вече. Он ми каза за тебе.
- Какво ти каза, бе човек?
- Вика тука има един добър гаджо, даскал. Ако има нещо дари него...

Ошашавих се. Трайчо, който го имах за мизерник.

Получил държавно жилище от социализма в Люлин, смърдящи, окъсани, мърляви човешки същества. Полухора за някои!

Трайчо си купил къща за 60 000 лв през лятото на 2016 година, по време на управлението на ГЕРБ!

Значи е прав Бащицата! Народът се видя в пари.

Въпросът е сега – къде са те и къде съм аз, къде сме ние!

Ето ви една история от живия живот за размисъл!

Comments

Popular posts from this blog

Като няма прокопсия-плюл съм в тази орисия!

Как "увисналата карантия" на един мъж предизвика оживена полемика относно "тежкото положение" на учителството.

Безликото чудовище на държавната администрация ни убива. Войната на един от нас с нея.