Как совите не са това, което са или великото прозрение на една от Каките…

„Образованието днес не е това, което беше дълги години. Днес търсим гъвкави, бързи решения и се надпреварваме с технологиите, но едновременно с това в ситуация, в която радикализмът е растяща заплаха, конференции като днешната дават възможност да обменим опит да видим работещите модели, да намерим заедно решения. 
Ох, тези гъвкави решения и тези „гъвкави умения“. Вече като чуя за тях настръхвам. Какъв казионен език!
И Каката и тя! И това е изказване на първата в Европа глобална конференция на тема “ Да преоткрием образованието“, която се провежда в Американския университет в България. Обърнете внимание – АУБ! А не в посолството на Руската Федерация. И после да не съм чул, че някой от някъде преднамерено разрушил образованието ни и го доразрушавал, защото…Виждате, че хората са загрижени за по-малкия си брат.
Та…Каката и тя. „Образованието днес не е това, което беше дълги години.“
Тя го казва. Бившата еврокомисарка и министър на МОН. Не го казвам аз. С една дума образованието сега май се е променило, а? Сега отговорът на този въпрос изисква да се напрегнем много и да си отговорим – променило към какво? Към по-добро ли?
Излиза, че МОН и добрите чичковци и Каки дирят гъвкави решения. Толкова гъвкави, че чак ни боли вече от тях. Толкова гъвкави, че учителките са фрустрирани и проявяват типични за фрустрацията симптоми – нежелание да отидат на работа, свиване в областта на корема и др.
Чуйте, другарки и другари, отново това изречение, което е във висша степен модел на казионен език, който звучи бомбастично, но всъщност не казва нищо.
„Днес търсим гъвкави, бързи решения и се надпреварваме с технологиите, но едновременно с това в ситуация, в която радикализмът е растяща заплаха, конференции като днешната дават възможност да обменим опит да видим работещите модели, да намерим заедно решения.

Кой да обмени опит? Ние с тях ли? С кои тях? Ние сме още в ерата на трите К-а: КЮМЮР, КЮНЦИ и КЮМПЮТРИ! Какви работещи модели имаме ние? С остарелите си компютри в едва кретащите компютърни кабинети в училищата, с липсата на добър интернет, със забраната да се ползват ИТ в училищата, с липсата на съвременни технически и комуникационни средства. Ние все още сме с черни дъски, опааа бели вече. И с пирони, забити в стените вместо закачалки. Надпреварваме се с технологиите, а в училищата ни все още имаме турски тоалетни. А, колкото до решенията – просто идете си! Идете си и отменете закона за средното образование в този му вид.

После Тя каза : „Образованието не може да бъде само и единствено национална политика, а трябва сътрудничество и на европейско, и на международно ниво. Затова, искам днес, тук, пред вас, ясно да се ангажирам, че един от приоритетите на българското председателство на Съвета на ЕС през 2018 г. ще бъде именно създаването на коалиция за подобряване на качеството и лидерството на учителите.
На горното ще кажем следното:
-         Образованието на българските деца би трябвало да е единствено и само в интерес на българската държава. А то не е. Образованието в никакъв случай не е приоритет на държавата и обществото ни. То е само на думи. Прах в очите.
-         Долу Кунките от учителите! Оставете ги да работят спокойно и им увеличете заплатите. Не с 8 %, а с пъти! Дайте им добри учебници, съвременни учебници, компютри, проектори. Дайте им електронни учебници, дайте им таблети. Дайте техника в училищата. При липсата на всички тези неща ние успяваме някак да работим да дадем що-годе някакви добри резултати, въпреки спънките и пречките от страна на държавната администрация, РИ и МОН.

Извинете, но какво означава това : „лидерството на учителите“? Лидер какво означава? Дали пък означава „водач“! Ако учителите не са водачи в тази агресивна среда и безпаричие, тогава какво са? Какво са?
Предлагам ви да чуете аудио файла тук:
В образователната система всеки се спасява поединично!

На какво ниво е българското образование. Каква е тенденцията през последните десетилетия на постоянни реформи в системата? Раниците на учениците продължават да бъдат тежки, но дали и знанията, които децата придобиват, са с подобна тежест.

Дали можете сами да си отговорите или да ви помогна аз?



Comments

Popular posts from this blog

Като няма прокопсия-плюл съм в тази орисия!

Как "увисналата карантия" на един мъж предизвика оживена полемика относно "тежкото положение" на учителството.

Безликото чудовище на държавната администрация ни убива. Войната на един от нас с нея.