Как МОН търси несъществуващи проблеми в училищата


http://uchiteli.bg/news/vyvezhdat-se-novi-strogi-pravila-za-izvinenite-otsystviq/2073

Чета и не вярвам юмрука си!

При откриването на учебната година преди седмица образователният министър Меглена Кунева призовава за нови мерки, които да се предприемат срещу фалшиви бележки за извиненията на учениците.

 "Училището трябва да учи на честност и темата за фалшивите бележки за извиненията на отсъствията на учениците има много дълбоки последици - символно. Затова заедно с Министерството на здравеопазването (МЗ) трябва да видим какво можем да направим, за да сме сигурни, че сме взели всички мерки да няма такива бележки“.

По-голем фалшивост и казионен език едва ли ще чуете от друг представител на правителството. Госпожа Кунева, не може да се отрече, е майстор на майсторите в това. Ма, моля ви се! Каква честност! Къде има такава през последните 26 години в Татковината ни. Напрягам се и не мога да дам пример за такава. Виж, точно обратното. Мога да да стотици примери за безчестие (аферата Бокова-Сталинка). Ще кажете, че има. Бай Перо върнал чанта с пари...Да! Подобна патология се наблюдава най-вече сред най-бедните и отрудени слоеве от работническата класа. Но и там се работи активно за лечението й....

Всичката Мара втасала в образованието, та ще се борим с някакви „фалшиви“ бележки. Решихме проблема с остарялата материална база, със адекватното заплащане на учителите и понеже няма други проблеми си дирим такива.
„Учениците ще трябват да носят на класния копие от амбулаторния си лист.“
И не само. Освен амбулаторен лист да се носи и панорамна снимка на зъбите, изследване на кръв, урина, Васерман и СПИН...

„Предаването на фалшиви медицински бележки си е малка корупционна практика и не бива тя да се извършва от ранна детска възраст, при това със знанието на възрастните,“ казва Диян Стаматов, зам.министър на МОН.

Не! Не бива от ранна детска възраст! Тя трябва да се извършва, по българска традиция, след навършване на пълнолетие. Корупционните практики се научават от младежите още в най-ранна възраст. Подели за подражание колко иска човек. То една и две ли бяха те през последните години. И те не се извършват в сферата на образованието, а в съдебната система, здравеопазването, вътрешната сигурност, отбраната... Тук, ще се наложи да изброя всички министерства. Премиерът също бе добър пример-есемеси, посещения на магистрати в Банкя, директиви по телефона за разпъване на чадъри...Управляващите са недостижим еталон в корупционните практики!

В правилника на 51-во СУ "Елисавета Багряна", пионери в осъществяването на тази кампания, вече е записано, че представянето на фалшива медицинска бележка ще се санкционира с преместване в друго училище. Тези хора има вероятност сами да отрежат клона, на който седят. Ще останат без ученици и ще се наложи съкращаване на учители.

„Директорът Асен Александров, който е и съветник на образователния министър Меглена Кунева, обясни, че въпреки строгата мярка, която се въвежда, всеки случай ще се разглежда индивидуално. Това е измама, проблемът не е толкова в това, че детето ще отсъства няколко дни, а в това, че ние трябва да възпитаваме учениците на манталитет, поясни той.“
Може ли някой да ми обясни какво означава „ние трябва да възпитаваме учениците на МАНТАЛИТЕТ“? Нещо не сакам сложната мисъл и мозъчния гърч на този министерски съветник и директор.

"Една от причините учениците да бягат от час е, че намират училището за скучно и безинтересно. Затова усилията на Министерството на образованието са да направи обучението по-атрактивно за децата", казва зам.-министърът на образованието Диян Стаматов. Той обаче посочва и друга, не по-маловажна причина за отпадане - социални и битови проблеми, които възпрепятстват децата да бъдат в час. В много градове, особено масово край морето, след определен час учениците отиват да работят, казва Стаматов. Така те подпомагат семействата си, които изпитват финансови проблеми. „

А, ето проблема. Той трябва спешно да бъде решен – неадекватното и остаряло образование води до еспейпизъм. Преразказването на уроци, все още съществуването на разказването предмети, липса на проблемност и решаването й, прави образованието непригодни да даде умения и знания, необходими за пазара на труда.

Проблемът на съществуване на големи маси работещи бедни принуждава децата им да работят, вместо да си учат уроците. Никой не прави и усилия да реши този социален проблем-детския труд, обедняването на работническата класа. А не бракът по принуда, което е по същество задължителното присъствие на учениците. Да не говорим, че в гимназиална степен те отказват да купуват и учебници. Причините са различни. Икономически и мотивационни.

Та чета и стискам юмруци.
Честно ви казвам-и аз да бях ученик и аз щях да бягам. Не искам да ми губят времето.

Comments

Popular posts from this blog

Като няма прокопсия-плюл съм в тази орисия!

Как "увисналата карантия" на един мъж предизвика оживена полемика относно "тежкото положение" на учителството.

Безликото чудовище на държавната администрация ни убива. Войната на един от нас с нея.