Не се абете гражданье! Спасението на давещите се е проблем на самите давещи или има ли пилот в самолета….
Два дена чета
тук-там във ФБ и понеже не мога да коментирам, защото профила ми е блокиран от
администраторите на ФБ. Член съм на около десетина групи. Преди около година
бях член на групата „ПЕДАГОЗИ“, на която бях съосновател и която за кратко
време набъбна главоломно. До времето, когато взех решение да я напусна в нея
членуваха около 12 000 учителки. За да не бъда, по-късно упрекван и да няма
разни подмятания, ще кажа че решението ми да я напусна бе след като в нея се
настани ЕМИЛ ДЖАСИМ и започна да менторства. Освен това, повечето учителки може
би само четяха, но не повече от тридесетина коментираха и участваха в живота на
групата. Писма ми от ДЖАСИМ, въртенето в кръг, преливането от пусто в празно и
си тръгнах…ДЖАСИМ, иначе симпатичен млад мъж, успя да омагьосва началните
учителки. Те го гледаха в устата, пърхаха трепетно, ръкопляскаха и въздишаха…
Това беше увод!
Преди две седмици
ми попадна една статия в bnews.bg с бомбастичното заглавие
„Столицата изпитва хроничен глад от учителски
кадри, причините - известни са
ОБРАЗОВАНИЕТО
МУТИРА В ЗЛОКАЧЕСТВЕНО ОБРАЗУВАНИЕ! Търсят се „балами” за учители!“
Една анонимна
статия! Съдържанието й няма нищо общо със заглавието. Няма да я преразказвам.
При желание ще я намерите и прочете. Но не си заслужава загубата на време….
Тази статия преди
два дена бе публикувана от учителка в групата „Среднощни даскалици“, където
понякога си бъбря по женски с колежки…И като се почна еднааа…Така, както само
ние учителките го можем. Локуми и мохабети!
Не се абете,
гражданье! Всичко е на изуй-гащи!
Една от
колежките, публикувала статията, призоваваше към революционни действие.
Една-две колежки я подкрепяха и нахъсваха. После се оказа, че едната от тях
очаква софиянци да започнат революцията, защото в провинцията колегите били уплашени
и обезверени. Не знам защо си мисли, че тези в София са по-различни! Тези в
провинцията били добри и съпричастни едни към други, а тези в София даже не
познавали и съседите си.
Понеже съм
работил в т.нар. провинция ще кажа, че в София си анонимен, а в провинцията си
под погледа на всички. Натискът върху колегите в провинцията е огромен –
родители, фактори, феодали…
След това
разговорът се завъртя около това как колегите чакат пенсия и хич не им дреме за
образованието на децата.
Скоро бе дадена идея
и принос към революционната ситуация – да се направи общо учителско шествие под
прозорците на МОН, Министерския съвет и Народното събрание. Никакви отсъствия
не се признават. Родителите също трябва да подкрепят шествието.
Интересно ми е
дали тази, които призоваваха към активни улични действия са членове на някой от
казионните синдикати.
Типично учителско
мислене!
Защо не е
възможен печеливш протест и натиск за промяна на „тежкото положение“ на
българския учител?
Защото:
- Учителството е в плен на летаргия. То е пасивно. Вече няколко години се разпространяват градски легенди и митове за „голямата учителска стачка“, предадена от синдикатите и Такева.
- Синдикатите са казионни и вместо да работят по синдикална линия за защита на трудовите права на учителите, съблюдаването на КТ, финансовата дисциплина и борят с директори-феодали, те играят ролята на паралелно МОН. Синдикалните „лидери“ си правят достлук с управляващите повече 20 години
- Излизането на улиците и шествия няма да промени с нищо ситуацията в образованието. Така, както пушенето и пиенето на вода не промени нищо в МВР. А милиционерите са въоръжени, все пак!
- Едни протестни действия трябва да бъдат предхождани от PR кампания и разясняване на исканията на обществеността, поне 3 месеца преди самите действия.
- Една евентуална учителска стачка е невъзможна и обречена на провал:
-
освен
ако не се прави в края на учебната година и тя е застрашена от провал
-
има
стачен фонд
-
учителството
е нахъсано от синдикатите
-
изчерпани
са всички останали мерки за въздействие и промяна на положението
-
осигуряване
на подкрепата на политически сили е жизнено важна
-
работа
с медиите и осигуряване на подкрепата на мнозинството от родителите - Липса
на т.нар. революционна ситуация в страната.
Министър Кунева умело
изразходва емоционално и психологически учителството чрез т.нар. събор.
Обществото има някакви очаквания от новия Закон за предучилищното и училищното
образование.
Учителките
напразно хабят нерви и вадят нож на умрял кон!
Не се абете,
гражданье! В самолета няма пилот! Спасението на давещите се в ръцете на самите
давещи! Образованието не е държавен приоритет и всички мохабети за издигане
ролята на учителите, адекватно заплащане и пр. е просто казионен език. Какво
кариерно израстване при тези мизерни заплати! Съвсем скоро ще има даже
затруднения за изплащането им!
Что де́лать?
За това друг пък….
Хайде останете си рахат! И благодаря за вниманието ви!
Comments