Как учителското портфолио ще въздигне българското образоване на завидна висока!

„…Чудо ли е станало със мен-кажи,
чудо ли е станало със теб-кажи,
чудо ли е станало със нас-кажи…“





Чудо! Чудо ще стане през учебната 2020/2021 година!

Тогава, ако Господ даде ще съм на 60 години!

И тогава, след близо 35 години даскалуване, ще бъда оценен, разбирай атестиран…Тогава ще трябва да представя т.нар. портфолио и то, незнайно защо, на хартия и на електронен носител. Подозирам защо – електронния е за да бъда иновативен, а хартиения ще е за архива и плъховете. Т.е. ще трябва да правя пара портфолио. Това си е в традициите на Татковината ни. Паралелните неща са вече част от националната ни култура и традиция. Паралелно здравеопазване, пара военни формирования (мутренски, запасни, партийни и т.н.), пара сигурност (милиция, охранители и т.н.). За сега не е ясно на какъв език ще трябва да са направени. Но ще получа, вероятно, ОЦУ (особено ценни указания) към края на учебната 2020 година. Животът ми ще стане пълноценен и пълен с емоция, защото като учителка по чужди езици ще трябва да описвам преподаваното от мен, дейностите и всичко останало, което правя с обучаемите на чужд език на…български език! Все пак българският език е все още официален в Татковината ни, въпреки че до тогава като нищо ще станем двуезична страна. То последното си е вече факт в някой региони на Татковината ни….

Правя си портфолиото, събирам доказателствен материал в него, за да доказвам, че съм работил. Нищо, че има една камара контролиращи органи над мен. Ще събирам тестове, клипове на дискусии, разговори, пеене на песни и др.  Събирам и трепетно ще очаквам да се изправя пред Комисията, която ще бъде гласувана от Педагогическия съвет. Там, по презумпция (всякакво съвпадение с реални лица е просто случайно), ще бъдат Синдикалния председател на казионната синдикална организация, която вместо да следи за стриктното спазване на КТ и трудовите ми права, както и правилното изразходване на бюджета и изплащането на РЗ, играе ролята на паралелно МОН и паралелен ЦИУУРК, едновременно. Другите членове, които ще оценяват моето кариерно развитие от подидаскал до старши даскал за тези 35 години ще са, иначе така печения пич, колега по телесна физкултура, учителката по музика, една-две начални учителки с кокове и островръхи сутиени и разбира се Ръководството. Ще се боря за 45-50 точки за да получа заплатата си от бруто 680 лв.



Освен постиженията си, които знам че вие, другарки и другари, не се съмнявате, че ще имам, ще трябва да посоча и несвършеното от мен. Така Комисията ще играе ролята на изповедника ми дядо Сионий. До сега признавах съгрешенията си на него и на съпругата си. Сега ще трябва да документирам и несвършени неща. Несвършени, то ще трябва да се напрегна и да докажа, че тези несвършени неща автоматически се превръщат в двигател на прогреса, помагащи ми да се доусъвършенствам и квалифицирам. Защото обратното ще означава сам да си кача въжето на шията и да премина към фотосинтеза или просия пред местния Фантастико.

Представете си ме, другарки и другари, мен, учителката с бастуна, с побеляла коса, мустаци и брада, вежди и косми в ушите, как притеснено сядам срещу уважаваната Комисия за да се доказвам след всичките тези 35 години. А колко по-лесно би било ако Комисията влезе във ФБ и да попита моите бивши ученици, на лични разбира се, като каква учителка съм бил. Ето това си е вече иновация! Нали!

Освен т.нар. портфолио ще трябва и да имам 48 часа за 4 години квалификация! Да! Правилно прочетохте! 48 часа за 4 години, което означава…момент да извадя калкулатора на джи-си-емчето…12 часа на година! Тук вече енигмата е пълна. Кой ще ме квалифицира мен, който има квалификационни курсове, вече им губя бройката, в ЦИУУРК, Франция, Белгия, Германия, Гърция, Израел. Който има чуждестранен преподавателски опит, който е превеждал за правителството на ЕС! Кой ще ме квалифицира? Тези, които едва ли имат и 20 години преподавателска практика в средно образователно учебно заведение. Ще ми четат лекции от прашните си папчици и аз ще трябва да шлякам с очички 12 часа годишно и да си замажа устата с …. Тогава не успях да го направя! Нека да ви го разкажа, а? Ще ме изтърпите ли още малко?

Една паралелна образователна институция, която си е направо паразитна и която живее от вноските на средните училища като членски внос в замяна на правото да си сложат на сайта бомбастичното наименование на тази институция, с което се надяват да придобият тежест и привлекат клиенти, организира квалификационен курс в училището ми. Ние, учителките, прилежно се явяваме с белженки и моливче за да си водим записки. Освен нас, в залата са задължени да присъстват, за масовка, и други учителки. Ще не квалифицира един, иначе симпатичен, млад господин, носител на езика, който преподаваме. 

И почва той да ни говори как да оценяваме написаните съчинения на обучаемите. Квалифицира ни нас, които от години се борим като прасета с тикви с обучаемите за да напишат приемливи съчинения на чужд език. Тези наши обучаеми после се явяват и покриват международни формати на чуждия език и отиват да учат в чужди университети с този език. И ни квалифицира човека и ни квалифицира. Вече не издържам и вдигам ръка за въпрос. Прекъсвам го. Нали в часовете ни това се случва често…Прекъсвам го и го питам следното:

  • -         Колега, наясно ли сте какви хора квалифицирате в момент и какво образование имат те? Ние всичките сме от университети и сме магистри…
  • -         Вие какъв учителски опит имате?
  • -         Какъв университет сте завършили?
  •           Какъв успех има вашата страна в преподаването на чужд език от различна езикова група? Да речем руски език!


И човекът отговаря: Миии, преподавал съм 4 години в Чехия, 2 години в Китай и 3 години вече съм в България. Нямам университетско образование, а съм завършил нещо като ПУЦ, т.нар. ТКТ (Teaching Knowledge Test).

Е? Едно време всеки завършил ПУЦ в СССР за метачи идваше в НРБ и ставаше началник на метачите, защото имаше съветски опит! Орисия, другарки и другари!

Та ето такива ли хора ще ме квалифицират? Аз! Аз трябва да квалифицира! Защото съм дал хляб в ръцете на десетки младежи, печелещи отлично и живеещи по чужбините!

А, младите колеги ще има да се радват – след 5 години работа вече ще могат да се окичат с гордото звание старши учител със заплата от по 550 лева!

„Чудо ли е станало със мен-кажи, чудо ли е станало със теб-кажи, чудо ли е станало със нас-кажи…“ пееше Васко Казанчето алиас Синевата!

Чудо! Чудо ще стане, другарки и другари! Тези иновативни нововъведение но новия образователен закон ще изведат образованието на едно от челните места в света и по другите Земни кълбета! Вярвайте ми!

А, вие, колежки, сядайте още от сега и работете върху личните си портфолиа, наедно с тези на учениците ви, защото тези 4 години ей сега ще се търколят


Моля за извинение за досадата! Но да си досадник е едно от нещата, включени в длъжностната характеристика на българския учител.

http://www.novini.bg/video/14445-омайски-и-горнобанския-предложили-подкуп-от-1000-лв-на-полицаите.html

Comments

Popular posts from this blog

ГРАНДИОЗЕН СКАНДАЛ - ДВОЙНИ ЗАПЛАТИ ЗА ОБЩИНСКИ СЛУЖИТЕЛИ ТОЧНО ПРЕДИ ИЗБОРИТЕ

Като няма прокопсия-плюл съм в тази орисия!

Народът се видя в пари или как Трайчо Циганина си купи жилище за 60 000 лв